dimarts, 21 de febrer del 2012

Aprendizaje.

Rebre un diploma en acabar un curs ... reforç +.
CORRECTE
1

Agafar un paraigua per no banyar-se o pagar la hipoteca per evitar un embargament són exemples de … reforç -, evitación, haces algo para evitar algo negativo
CORRECTE
1
Introduir euros en una màquina expenedora per a adquirir refrescos. Reforç +
PODRIA SER JA QUE OBTENS ALGUNA COSA QUE VOLS, PERÒ EL MÉS IMPORTANT ÉS EL TIPUS DE PROGRAMA DE REFORÇAMENT, RAÓ FIXA. Razón fija, el refuerzo se obtiene después de un numero determinado de respuestas, dar X monedas por un refresco.
0.25
Una treballadora fa vendes a comissió. Reforç positiu, al ir a comisión trabajará más.
INCORRECTE, EL QUE VAL ÉS EL TIPUS DE PROGRAMA DE REFORÇAMENT, EN AQUEST CAS RAÓ VARIABLE, CADA MÉS COBRARÁ DIFERENT EN FUNCIÓ DEL TREBALL QUE HAGI FET. Intervalo variable, el periodo de tiempo varia de manera aleatoria para conseguir el refuerzo, por lo tanto la trabajadora irá haciendo más ventas cada día para verse recompensada al final, cuanto más ventas más dinero.

Enviar un soldat al calabós per absentar-se de la caserna. Castigo.
CORRECTE
1
Els prejudicis racials, ètnics i religiosos són exemples de … Com ho explicaries? Aprenentatge no associatiu, habituació.
LA MAJORIA D'AQUESTES CONDUCTES S'APRENEN PER OBSERVACIÓ DINS L'ÀMBIT FAMILIAR, ENCARA QUE ÉS CERT QUE HI HA UNA PART D'HABITUACIÓ A AQUESAT SITUACIÓ..
0.25
Un pare que diu al seu fill: «Si estudies et donaré un premi». I si el pare li diu «Si estudies et llevaré el càstig de no sortir el pròxim dissabte» en el primero, se utiliza un refuerzo positivo. En el segundo utiliza un refuerzo negativo de escapamiento.
CORRECTE
1
Un cavall que galopa per escapar del fuet d’un genet. Reforç negatiu, evitació.
ÉS REFORÇ NEGATIU PERÒ PER ESCAPAMENT, JA QUE LA SITUACIÓ ES DÓNA FINS QUE FAS LA CONDUCTA. Refuerzo negativo por escapamiento, se presenta un estimulo negativo de manera continua (el fuet d'un genet) y cesa ante la respuesta (galopar más rápido)

No fer cas davant una rabieta d’un infant que vol una determinada jugueta i que tu consideres que no ha d’utilitzar. Omissió.
CORRECTE
1
Na Maria vol que els alumnes de la seva escoleta recullin les juguetes desprès de la sessió de joc lliure, just abans de sol·licitar aquesta tasca als infants posa una cançó concreta, després d’un determinat nombre de repeticions els nins associen la música a la conducta de replegar. Aprenentatge associatiu, relacionen una cosa amb fer una altre, condicionament clàssic.
D'ACORD, PERÒ QUINS ESTÍMULS ASSOCIEN? Lo asocia con un refuerzo positivo, una canción que les gusta.
0.75

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada